tirsdag 31. januar 2012

Inspirasjonsplakater for redesign og gjenbruk!

Etterhvert så fikk vi en oppgave innenfor redesign og gjenbruk. For å få en god begynnelse gjorde vi oss kjent med ulike ideer og hva man kan bruke av brukte gjenstander. Videre kommer det en definisjon på redesign og gjenbruk. 

REDESIGN: Her oppusser man en eller flere gjenstander som blir fornyet og får en helt ny funksjon. Det kan f.eks. være en kommode som man maler om og bearbeider om til en hylle.

GJENBRUK: Her oppusser man en gjenstand som blir fornyet, men beholder samme funksjon. Det kan f.eks. være en stol. Den kan trekkes over med tekstil i setet, gi annen form på stolbein, ny dekorasjon, men den beholder samme funksjon som er en stol.   
Her er plakatene jeg har laget: 


                       PLAKAT: 1


Inspirasjonen jeg fikk fra plakat 1 er hvor mye man kan gjøre ved at man setter sammen ulike deler til et helt produkt. Vi ser fuglen som er satt sammen av en steke spade, kaffekanne, sikt og en klype til å ta mat med. Alle disse delene er satt sammen og har blitt et dekorelement til et rom. Andre gjenstander som kom til inspirasjon var momenter som bruskork, binders, ødelagt tekstilbit osv.



                       PLAKAT: 2


Inspirasjonene jeg fikk fra plakat 2 var oppbevaring. Da tenker jeg litt på er f.eks. det reviret som er brukt for oppbevaring til pynt. Det er var også kreativt å gjøre om en mat boks til en hylle og late en dekorasjon inne i boksen. 

 
Etterhvert vil det også komme en liten prosess og resultatet av mitt ferdige produkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar