torsdag 29. mars 2012

Boligstyling!

I denne oppgaven skulle vi arbeide med boligstyling. Her skulle vi ta utgangspunkt i målgruppe: 20- 30 årene. Det vi skulle style opp var en stue med kjøkken som skulle settes ut for salg. Jeg valgte å ha farge i lilla siden den er trendy, nøytral og er en farge som gir spenning i rommet, men samtidig ikke ødelegger helhetsutrykket. Sofa, sofabord, puff, plante, gardin, bilde, pute, kubbelys, barbord, barstol og gulvlampe er møblene og tilbehøret jeg har valgt til stua/ kjøkkenet.

Her kommer informasjon om hva oppgava skulle være:

- Tegne opp en aksonometri som skulle fargelegges.
- Lage plantegning, aksonometri og oppriss i Archicad.
- Lage en liste over tilbehør og møbler som jeg vil ha med i stuen/ kjøkkenet.
- Skrive produktark med bilde og informasjon.
- Presentasjon av oppdraget.

Jeg vil nå vise min fargelagt aksonomteri, tegningene i Archicad og litt av møbelene/ tilbehøret fra produktarkene:



Her er aksonometrien jeg har laget. Jeg valgte barkrakker og benkeplate på kjøkkenet siden da kommer løsningen tydelig frem itremøbler mens sofa gruppen er i grå og hvit er som en kontrast.



Her er plantegningen fra Archicad.



Her er aksonomterien og opprisset jeg har laget i Archicad.



Her er et innblikk av produktene fra produktarket jeg har laget.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar