mandag 12. mars 2012

REDESIGN - Oppbevaringsplass for nøkler og veggdekorasjon!

I denne oppgava skulle vi jobbe med Redesign. Vi skulle finne en eller flere gjenstander som kan blir arbedet med og gi en ny funksjon. Vi kunne bruke alt fra møbler, tekstiler og klær. Kravet var at det vi lagde skulle ha noe med interiør og gjøre. For gjenstanden skulle jeg lage ideskisser, presentasjonstegning, arbeidstegning og foto. Jeg vil vise litt av gjenstandene fra skrotor i Skien, prosessen, fargevalg, og utstilling av redesign møblene med folietekst.

REDESIGN: Her oppusser man en eller flere gjenstander som blir fornyet og får en helt ny funksjon. Det kan f.eks. være en kommode som man maler om og bearbeider om til en hylle.



 GJENSTANDENE FRA SKROTTOR:

  
Treplate som er oval nederst. 






Kurven jeg valgte å bruke. Ideen først var å bruke denne som en plass til å henge knagger på. 






Siden jeg ville har nøkkeldekor kjøpte jeg noen gamle nøkler som kune assosiere til nøkkel funksjonen.




  
Som dekorelement fant jeg to gamle klokkdekor som har lik sirkelform som kurven.  






Knaggene jeg viser her ville jeg bruke siden de kommer tydelig frem og viser funksjonen tydelig.




KORT PROSESS AV ARBEIDET:





Ideen min var at jeg ville ha kurven som dekorasjon med klokkdekoren i midten av kurven. Leoparden valgte jeg som et spenningsmoment. Jeg har også plassert tykke fire knagger.








Her er sluttresulatet for møblet som dekorelement og oppbevaringsplass for nøkler. Jeg malte både den runde og bakplaten i tre sort. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet som gav et spennende utrykk.




FARGEVALG:



Her ser vi bildet av en maske og et bilde jeg har laget hjemme. Når det gjelder fargene til oppbevaringsmøbelet tok jeg utgangspunkt i det jeg hadde hjemme. Grunnen til det er at jeg vil at møbelet skal passe inn til interiøret hjemme. Som her er det sort og hvit og naturmateriale (tre) som er mye brukt. I forhold til tre bildet er masken veldig ukulørt i fargen. 




Her er også to bilder. Bildet med sølvrammen tar igjen nøkkeldekoren og leopard hodet i sølv som gir en god gjentakelse. Dør og speil er også tre materiale brukt.



UTSTILLING AV REDESIGN PRODUKTENE MED FOLIETEKST:



For å vise frem alt vi hadde laget med klassen lagde vi en utstilling med folie tekst. Folieteksten brukte vi som en overskrift og med navn for vi som har laget redesign produktene. På bildet skjærer jeg teksten før vi fester den på utstillingsvinduet.



Her ser vi navna som vi har skjært ut klart før vi festet den på vinduet.





Her oppsettet og hvordan vi komponerte utstillingen. Jeg ble veldig fornøyd med 
utstillingen vi gjorde og vi fikk frem møblene på en god måte.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne oppgava hvor jeg fikk brukt ulike teknikker, arbeids og presentasjonstegninger og øvd på prosess og foto.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar