tirsdag 20. desember 2011

Juledekor med bokstaver!

Denne dagen kunne vi få laget juledekor eller dekorere bokstaver. Da valgte jeg å dekorere bokstaver. Det jeg begynte med var også ta ulike maler som jeg fulgte når jeg skulle lage bokstavene. Materialene jeg har brukt er kappa, tapet og plast knapper. Jeg vil nå vise litt fra prosessen av mitt arbeid og hvordan bokstavene ble til slutt.




Jeg valgte å lage et ornament av disse bokstavene.

 


Her ser vi ornamentet jeg prøvde ut. Jeg ville også prøve å få til denne som juledekor.


 

For å få jevne og rette kanter bruker jeg sandpapir som jeg pusser med.




Jeg ville her prøve og ta igjen rød fargen som jeg forbinder med julen. Et rødt blad jeg hatt tatt inn her.





Siden snø hører til vinteren tok jeg inn lyse blå farger. Jeg valgte på O også ha en svart farge siden det kunne hjelpe å få fram den lyse blå fargen i knappene.




Her er jeg godt i gang med å dekorere & bokstaven. Jeg tok denne blå tapeten med mønster siden jeg syntes det gav en litt god vinterstemning med snø.




Her ser vi bladet mot ornamentet. Dette blir en kald/ varm kontrast.
Etter at jeg har fått på alle tapetene var det klart for utprøvinger med bokstaver og dekor. Her syntes jeg knappene kom litt for langt mot midten som forstyrret litt.
Her prøver jeg knappene på hver sin side, men jeg syntes det ble litt rotete og forstyrrende.
Her er sluttresultatet. Jeg plasserte knappene lenger ned som jeg syntes ble en spennende effekt på ornamentet. Det at knappene kommer lenger ned gjør sånn at det blir likevekt mellom knappene og bladet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar