onsdag 14. desember 2011

Plakater til rockeklubben i Porsgrunn!

Vi i klassen har fått et oppdrag med å designe å lage eksempler til rockeplakater for rockeklubben i Porsgrunn. På dette oppdraget hadde vi veldig mye frihet til å være kreative og designe plakaten slik vi syntes den kunne passe inn. Men det var også noen krav til plakaten. Det var at det skulle være et eget felt hvor informasjon til konserter og lignene skal stå pluss logoen til rockeklubben i porsgrunn.

Jeg vil nå vise to skisser først og deretter de 3 beste resultatetene av plakatene jeg har laget.


TO SKISSER:

Her var gitar, piano, ild og flammer inspirasjon til skissen jeg har laget her. 

Her har jeg videreutviklet ideen min hvor jeg får fram flammene. 


MINE TRE ENDELIGE RESULTATER:

Her mitt endelige resulatet av plakaten med flammene.
Jeg er veldig fornøyd med hvordan jeg har fått til en helhetlig komposisjon med
hvordan stripene etter R.I.P. går ned og rundt sirkelen med flammer og blir delt
opp til rektangler og deretter stjerener. også gjentakelse av farger pluss ulike
momenter i plakaten gjør den helhetlig og spennende.


Her har jeg designet en plakat med en ørn.
Det som var bra med denne plakaten er hvordan vingene til ørnen tydelig viser
fram logoen til rockeklubben i Porsgrunn. Jeg likte også ideen om en stjerne som tittelfelt.
det gjør plakaten og ørenen mer spennende. Som gjentakelse har jeg tatt igjen stjernene
på siden av ørnen i en sort farge.


Her er en annen variant av samme plakaten som over, men med et ekstra moment.
jeg har tatt blån striper fra R.I.P. logoen og ned mot vingene. Det gir en 3D virkning
fra vingeslagene siden du får en dybde følelse. Plakaten har også en helheltlig følelse
siden den ikke har for mye unødvendig dekor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar