tirsdag 20. desember 2011

Oppdrag soverom!

I denne oppgaven skulle vi i klassen bytte hvert vårt soverom. Hun jeg skulle innrede for heter Maria. Det er sånn at jeg skulle tegne opp mitt rom og gi det til henne. Det samme skulle Maria gjøre med sitt rom. Etter at vi hadde gjort det var det klart for å bytte rom. Vi skulle nå forklare hva slags soverom vi ønsket og hva slags behov vi trengte.

Deretter skulle jeg planløse soverommet til Maria med informasjon om hva hun ønsket av behov. Noe av det hun ønsket seg var en rustikk og shabby chick stil. Når det gjelder innredningen var det viktig at hun fikk plass til klær, dobbelt seng og et speil som noe av det aller viktigste hun ønsket.

Jeg vil nå vise funksjonsanalysen, planløsning, lysplan, oppriss, farge og materialplansje og en liten visning av produktinformasjon.




Her er funksjonsanalysen.





Her er planløsningen. Jeg føler jeg fikk til en god løsning som dekker alle hennes behov.





Her er belysningsplanen. Jeg har fått til godt lys i rommene der det trengs.





Her er opprisset. Tapet var en hoveddel av oppgaven. jeg valgte å ta en rosa med loddrette striper siden skråtaket gjør rommet lavere. Rommet gir også en shabby chic følelse som består av eleganse.





Her er farge og materialplansjen min. Jeg valgte en sånn plassering siden det gir en helhetlig følelse av rommet. Informasjonen valgte jeg å plassere på eget ark med rett markering  slik at kunden enkelt kan slå opp til den informasjonen hun ønsker.





Forsiden til informasjon henvisningen.





En visning med noe av produktinformasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar