lørdag 17. desember 2011

Juleprøve - Innredning av stue!

I denne oppgaven skulle vi innrede en stue for et ektepar i 50 årene. Vi skulle i hoveddel av oppgaven bruke 3 bilder i rommet som vi skulle bruke vedhjelp av farge på veggene med fargeteori.

Anne 52 år, og Karl 53 år er personene jeg skulle innrede for Anne er utdannet advokat og Karl er utdannet lærer. De ønsket begge en lesekrok, plass til å se på tv, plass til besøk, og Anne hadde et individuelt ønske om en arbeidsplass for å sy og lignenende på stua.  De har begge god økonomi og driver med aktiviteter både hjemme og i fritiden.

For det jeg har gjort i oppgaven vil jeg vise Funksjonsanalyse, planløsning, oppriss, noen produktark av møbler og belysning og kort om fargene på veggene jeg har valgt.




Her er funksjonsanalysen jeg har laget. 





Her har jeg innredet en stue med plass for besøkende, tv krok, sjeselong hvor de kan hvile, kommoder, 
og en plass hvor Anne kan sy søm, strikke og lignende. 





Her er den ene oppriss veggen jeg har valgt ut. Jeg har valgt å plassere bildene på en vegg siden de er så små.
Men bildene blir også mere samlet som gir en mer helhetlig følelse i rommet.





Produktark med informasjon om møblene til stuen.
Sofa, arbeidsstol og lenestol.





Produktark med informasjon om møblene til stuen.
Bord, arbeidsbord og hjørnebord.





Produktark med informasjon om møblene til stuen.
Et sofabord og to bokhyller i ulik størrelse.





Produktark med informasjon om møblene til stuen.
Sjeselong, lenestol og ronmdeler.





Produktark med informasjon om belysningen til stuen.
Spotlights, bordlampe og arbeidslampe.





NCS- S 2040- R70B.
Dette er nabofarge og nyanselik farge til den grønne fargen.
Det gir en frisk og harmonisk stemning på veggene.





NCS- S 2040- B90G.
Dette er nabofarge og nyanselik farge til den blå fargen.
Det gir en frisk, men litt frodig og tydelig farge til veggen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar