onsdag 14. desember 2011

Planløsning av Baderom/vaskerom!

I denne oppgaven skulle vi innrede et bad og et vaskerom. Vi kunne selv bestemme hvem vi skulle innrede for. Jeg valgte å innrede for en som heter Victoria og Martin, begge på 25 år. Noen av behovene er at de vil ha god utnyttelse av plass, gjentakelse av varme farger, egen sitteplass, funksjonell løsning av vaskerom pg begge ønsket en elegant klassisk stil som var noen av de viktigste momentene de ville ha inn på bad og vaskerommet.

Jeg vil nå vise plantegningen min fra bad/vaskerom løsning uten farger,  2 oppriss uten farger og 3 oppriss jeg har laget av bad/vaskerom med farger.


 Planløsningen min. 
Jeg valgte å dele inn badet i soner som toalett, et sted å sminke og
ordne seg, oppbevaring og en plass for servant og speil. På vaskerommet
er hovedinndelingen plass å vaske, stryke pluss en plass for oppbevaring.


Her er to oppriss fra vaskerommet. Den til venstre er med vaskemaskin
og tørketrommel og opprisset til høyre er med oppbevaring av klær.


Oppriss fra badet med toalett, hyller, bord og dusj.


Oppris av bad og vaskeromsveggen.


Oppriss av veggen for sminkeavdelingen og toalettavdelingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar